Co je to Port de Bras?

Port de Bras (čti „Port de Bra“) je v překladu vedení paží. Vznikl v roce 2006. Vymysleli ho choreograf Vladimir Snezhik a fyzioterapeut Julio Diguez Papi. Cvičením tohoto konceptu dosáhnete zpevnění paží, ale také samozřejmě celého těla, jeho rozhýbání a protažení. Toto cvičení patří do skupiny Body & Mind – cvičení, kterým uvolníte i svou mysl (patří sem také tai chi nebo známější jóga). Port de bras spojuje prvky tance, baletu, protažení a silového tréninku. Nicméně se mnoha lidem plete pouze s baletem. Toto cvičení si může zacvičit každý, jak děti, dospělý, tak i naše babičky a dědečkové.
cvičení na střeše

Jak se cvičí Port de Bras?

Cvičení se většinou odehrává ve fitness centru, ale na internetu najdete i různé návody. Určitě doporučujeme, ale přesto cvičení provádět s vyškolenými lektory Port de Bras, jelikož jejich tréninky jsou speciálně postaveny tak, aby každou svalovou skupinu zatěžovaly rovnoměrně a žádnou nepřetěžovaly. Mohlo by tak dojít k natažení či přetržení svalu z nadměrné námahy jedné svalové skupiny. Jinak tedy při cvičení hraje klidná, relaxační hudba, která má za cíl uvolnit vaši napjatou mysl a příjemně Vás naladit. V první části hodiny se musíte nejdříve rozcvičit a zahřát svaly, aby věděli, že se bude něco dít. Protažení provádíme tak, že spojíme kotníky vestoje, aby se dotýkaly, vytvoříme tak statickou podstavu tělu a vedeme paže v různých cvicích.
číňanka medituje
Postupně se zapojují i nohy
. Při hlavní části hodiny propojujeme různé cviky v taneční prvky. Při správném a pravidelném dechu, soustředěnosti pouze na cvičení Port de Bras, dospějeme k harmonii. Ke konci hodiny je potřeba zase protažení všech svalů. Vzhledem k tomu, že Port de Bras zatěžuje všechny svalové skupiny stejnoměrně, pokud se provádí správně, výsledky, které od něj očekáváme, na sebe jistě nenechají dlouho čekat.

Co je to Port de Bras?
4.6 (92.5%)8